Brev:
Hvor meget modermælkserstatning? - 1 mdr.
18. januar 2004
Alder:
1 mdr.
Hvor meget modermælkserstatning? - 1 mdr.
Jeg har en søn på 6 uger, som jeg desværre ikke ammer mere.
Han får nu sutteflaske.
Mit problem er, at han spiser meget. Formeget ifølge min egen sundhedsplejerske.
Han er en stor dreng 6500g (4700g ved fødslen). Han spiser 7 gange i døgnet. Han spiser mellem 150 og 230 ml. pr. gang. I gennemsnit ca. 180 ml. Nogle gange (mest om eftermiddagen) er 230ml. ikke nok og han skriger efter mere.
Min egen sundhedsplejerske siger jeg ikke må give ham mere, da det bare vil udvide hans mave. Hun siger der er en tommelfingerregel der siger, at de ikke må få over 1 liter om dagen.
Jeg synes ikke, helt det kan passe. Jeg synes ikke, jeg kan lave være med at give ham mælken, når han skriger og ikke vil sove.
Jeg kan heller ikke lade være med at spekulere på, hvordan det skal gå længere sigt. Der er langt tid til han bliver 4 mdr. og kan få fast føde.
Hvis han allerede får for meget, hvordan skal det så ikke ende.