Brev:
Kostvaner for pige på 8 måneder
18. januar 2004
Alder:
8 mdr.
Kostvaner for pige på 8 måneder
Min datter er netop blevet 8 måneder. Hun har på intet tidspunkt ville have grød. Vi har ellers prøvet forskellige varianter. Først er vi startet med en type for at vænne hende til smagen, men det virkede ikke. Hun nægter at få alt "rigtigt babymad" ind i munden.
Vi har så valgt at give hende rugbrødsmadder med torskerogn, leverpostej, makral og ligende og det kan hun meget bedre lide. Til morgenmad har vi prøvet med havregrød, men uden held. Hun spiser måske en halv rugbrødsmad til frokost og bliver så ammet i de 30 sekunder hun har tid til det! Til middag får hun kogte grøntsager, kylling eller fisk. Det er helt sikkert ved middagsmaden hun spiser mest, men det svinger meget.
Hun bliver stadig ammet 3-4 gange i døgnet men ikke så længe af gangen, da hun er en travl lille dame! Hun får mest mælk om aftenen før hun sover og en god tår om morgenen.
Problemet er, at jeg ikke synes hun spiser så meget. I øjeblikket kan jeg mærke at hun heller ikke får så meget mælk fra mig som tidligere og jeg er i tvivl, om hun får det hun skal.
Hun er en lille spirrevip, vejer 7,6 kg og er 74 cm. lang. Hun har kravlet i over en måned nu og rejser sig op af alt, så hun bruger utrolig meget energi. Hun har på 9 uger kun taget 400 gram på...er det nok? Jeg ved at børn er forskellige, men jeg synes bare hun er lidt lille i forhold til andre babyer i den alder. Hun har været meget tidlig med at kravle og så videre, så hun forbrænder jo en masse!
Jeg vil meget gerne vedblive med at amme, men hvor mange gange skal jeg amme for at holde min mælkeproduktion i gang? Hvor meget skal sådan en bette pjevs spise? Hun sover igennem om natten og er i det hele taget en glad og trivlig pige.
På forhånd tak for svar.
Venlig hilsen
Lisbeth