Brev:
Udmalkning og frysning
18. januar 2004
Alder:
5 mdr.
Udmalkning og frysning
Hej Helen
Da min barsel snart slutter (1.februar) og min mand derefter skal have barselsorlov, vil jeg gerne begynde at malke lidt ud så det kan fryses. Men jeg har aldrig før malket ud. Kan jeg malke lidt ud af gangen i en sutteflaske, og så fryse det, når der er tilstrækkeligt med modermælk i? Eller er det bedst at fryse det med det samme? (jeg mener kan det holde sig f.eks i køleskabet en hel dag, hvor jeg i løbet af dagen malker jævnligt ud, og så tilsidst fryser det)? Eller hvordan vil du anbefale jeg gør?
Det er jo ikke fordi jeg har oceaner af mælk, som jeg havde i starten (Daniel er 5 måneder gammel). Men jeg vil rigtig gerne malke ud, så jeg både har til grøden når jeg starter på det, og så jeg har lidt, hvis Daniel bliver sulten udover grøden, når hans far er hjemme med ham. Jeg ammer stadig 100%, men regner med snart at starte på noget grød.
I starten (de første 2 måneder) er jeg kun væk hjemmefra ca. fra kl. 8.00 til 13.00. Hvordan vil du anbefale, at vi gør med mad til Daniel? Jeg havde tænkt på, at jeg ville fortsætte med at amme om morgnen og når jeg kom hjem igen, samt resten af dagen og aftenen. Og så kunne hans far give ham grød og evt. lidt modermælk af en kop. Lyder det fornuftigt? Jeg er nemlig ikke særlig meget for at han skal have modermælkserstatning eller flaske.
På forhånd mange tak for svarene.
Kærlig hisen
Ditte