Brev:
Vil pludselig ikke tage brystet
18. januar 2004
Alder:
1 mdr.
Vil pludselig ikke tage brystet
Min lille pige på lige knapt 4 uger vil pludselig ikke tage brystet. Hun er 3 uger for tidlig født og hun er sukkerbarn (jeg har diabetes). Jeg har haft meget spændte bryster og har flade brystvorter og har derfor været nødt til at bruge ammebrik. Hun starter med den og efter et lille stykke tid har hun ammet uden brikken.
For et par dage siden tog hun det ene bryst uden at starte med brikken. Men pludselig siden i går har hun ikke villet tage fat. Hun sutter kun på spidsen af brystet. Når jeg så sætter brikken på drikker hun lidt og falder så i dybt søvn de næste 3-4 timer. Hun har taget 200 gr på i løbet af 4 dage.
Jeg spekulerer på om hun er overmæt, hun har meget mavekneb. Eller om jeg har spist noget hun ikke kan lide. Men det burde jo ikke vare så lang tid.Eller om hun får for lidt og derfor ikke har kræfter til at amme (typisk sukkerbarn-problem). Men når jeg giver hende lidt i kop spytter hun det ud igen. Så hvad i alverden sker der?
Samtidig kan jeg ikke lade være med at sammenligne med mit første barn, som efter 4 uger kun ville amme med ammebrik. Det gav sig desværre udslag i, at jeg ikke havde mælk nok til hende efter 4 måneder og måtte supplere med allomin.
Jeg krydser fingre for at det ikke sker igen.
Med venlig hilsen
Marianne