Svar: 11 mdr og søvn om dagen
18. januar 2004
Alder:
11 mdr.
Kære Jannie
Som du selv beskriver så fint så skifter børns søvnbehov, således at de i perioder, hvor de er mere aktive, oplever nye ting osv, kan være mere trætte end i andre perioder. Det gælder også større børn - f.eks. også børn i 2-3 års alderen som oplever børnehavestart og andet nyt, der gør dem mere trætte. Det er helt normalt.
Det er vigtigt at du lader din datter sove, når hun har behov for det, med mindre hun som følge af pludselig at sove tre gange om dagen i forhold til to, ikke længere vil sove om natten.
Se om ikke det er en periode, der går over af sig selv:o)
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske