Kaster op om aftenen

15. januar 2004

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Kaster op om aftenen

I de sidste fire dage har min søn kastet op om aftenen.
Jeg synes det er meget underligt, for om dagen er der ikke nogle problemer med at holde maden i sig.

Han har kastet op omkring ved nitiden, når han får sin aftenflaske, og efter det har han været i et strålende humør og sovet godt derefter.

I går toppede det med at han kastede MEGET op, skreg og var utrøstelig. Han gentog det senere ved midnatstid og ligeledes igennem natten var han utrøstelig og græd meget. Kom med opkastningslyde, men der kom dog intet der.

Om morgenen var han sig selv igen og har holdt mælk og mad i sig.

Jeg har været ved læge, men hun sagde bare det var en virus, da han ...

Annonce

... også er forkølet.

Det er faktisk noget frustrerende, for det synes jeg ikke jeg kan bruge til noget. Jeg skulle bare se tiden an, men jeg kan ikke forstå, at han skal blive ved med at kaste op, for er det en virus, så skulle man da forvente at han kastede op hele tiden. Han har her på fjerdedagen, lige kastet aftensmaden op og er noget pjevset og træt.

Det skal i øvrigt lige nævnes at hans kost ikke er ændret, det er den samme som han plejer at få.

Hvordan kan det være at han kun kaster op om aftenen?
Kan det være fordi han er forkølet?
Han har det jo godt nok om dagen, er der noget jeg kan gøre for at forhindre opkastningerne?

Hilsen den frustrerede mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Baby zoner ud

Kære Helen. Min datter er 8 mdr. hun er umiddelbart sund og rask og vores...

16. september 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Tumle med baby

Kære Helen Er meget vild med din brevkasse og alle dine gode bøger, som vi...

2. september 2024 | Udstyr | 7 mdr.

Kravlegård, højstol og daglig gåtur i bæresele?

Kære Helen Jeg vil gerne høre, hvad din holdning er til...

26. august 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Tvillinger snart 8 mdr.

Kære Helen Ja nu måtte jeg ty til dig. Jeg er mor til tvillinger der bliver...

25. august 2024 | Kost og ernæring | 8 mdr.

Ufordøjet mad i afføringen

Kære Helen Min dreng er nu blevet 8 måneder og er rigtig godt i gang med at...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet