Brev:
Overgangsperioden
15. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Overgangsperioden
Hej Helen
Igen-igen :-)
Hvad skulle alle vi dog gøre uden dig?
Emma på lidt over 4½ måned er blevet ammet fuldt og bliver det stadig, men har de sidste par uger fået 2 mellem portioner grød om dagen. Vil det være ok, at prøve at give hende en 3. også? Jeg fornemmer lidt at hun også er mere sulten om morgenen, en times tid efter amning, men dog sover hun fint en 2-3 timer, så meget sulten kan hun måske ikke være alligevel. Men hun guffer fint lidt mos til morgen og så ellers lidt grød efter middagssøvn og så igen om aftenen inden putning.
Jeg tænker selvfølgelig på, at hendes mave skal kunne følge med, men ligeledes også min mælkeproduktion.
P.t. ammer jeg først hver gang og så får hun grød bagefter. Men hvornår kan jeg begynde at give hende mos/grød først og så amning bagefter. Og hvornår skal man begynde at springe en amning over i løbet af dagen? Jeg har jo tendens til knuder og spændinger og mærker også nu, at hun nok tager lidt mindre. Det bliver vist på den hårde måde for mig.
Men det var vist 3 spørgsmål:
- hvornår kan jeg introducere det 3. lille måltid og hvornår kan jeg give grød før amning og sidst hvornår kan man begynde at springe en amning over?
Mange hilsner fra
Lisbeth