Brev:
Putning af 14 mdr. dreng
15. januar 2004
Alder:
14 mdr.
Putning af 14 mdr. dreng
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen, da dine tidligere råd har været meget brugbare.
Jeg fik råd om at lære vores søn at falde i søvn selv inden flytning, vuggestue m.m. Vi gjorde det i juleferien. Første dag tog det ½ time, dagen efter 3 kvarter og derefter 15 min, han får sin flaske, kommer op at bøvse, mens jeg synger en lille godnatsang, så bliver han lagt i seng og jeg siger godnat og sov godt. Så kalde han på os, ca. hver femte minut fordi alle sutter er smidt ud af sengen. Vi er derinde to-tre gange og så sover han.
Han sover på værelse med storebror, som nu bliver derinde hele natten efter han fik at vide, at han måtte komme ind til os hvis han blev ked af det.
Nu er der bare det at lillebror ser at storebror kommer ind om morgenen og han vil gerne med, men kan ikke selv komme ud af sengen. Så pillede vi tremmerne af sengen, så den lille kan følge den store, men øv øv øv, for nu står han jo også ud af sengen, når han skal puttes. Her til aften kom han rendende hver gang han var lagt, storgrinende, fordi det bare var en sjov leg, at blive puttet og stå op igen.
Efter knap to timer, satte vi tremmerne i igen og efter et kvarter, hvor han var meget ked af det, fordi han var både sur og træt, så sov han.
Men hvad nu, er det hele ødelagt, tror du vi skal starte forfra med at falde i søvn selv, var det forkert at sætte tremmerne i igen.
Vi ved ikke helt hvordan vi skal tackle det nu.
Vi er vist mest til at vi venter med at tage dem af igen til han er lidt større og blevet helt super til at lægge sig til at sove.
Vi glæder os til at høre dit svar.