Brev:
Vil kun amme i 5 min.
15. januar 2004
Alder:
2 mdr.
Vil kun amme i 5 min.
Da min søn var 4 uger, blev jeg syg med høj feber og min mælkeproduktion faldt så meget, at vi var nødt til at supplere med erstatning.
Nu 3½ uge efter har jeg igen mælk nok, nu er problemet bare, at min søn kun vil ammes i 5-8 min. Så slipper han brystet og skriger, hvis jeg ikke straks fjerne ham og finder en flaske frem.
Det er meget forskelligt, hvor meget erstaning han spiser efter de 5-8 min. ammning lige fra 5 ml til 150 ml. Så jeg tør ikke andet end at tilbyde flasken, for han skal ikke sulte.
Jeg har prøvet alt, tage ham mens han småsover, holde lang pause med bleskift osv. Selv tror jeg han er lidt smådoven og ikke vil arbejde for den fede mælk. Dog har der været enkelte gange, hvor han lige pludselig ligger længe ved brystet og hygger sig.
Jeg drikker masser af vand, får en enkelt nisseøl og lever ellers rimeligt sundt.
Er der noget at gøre eller er vi langsomt på vej mod flasken.
Jeg er efterhånden også begyndt at døje med "hårde" bryster, da han aldrig rigtig får dem tømt.
Tak for en god brevkasse.
Fra
Mette.