Brev:
Min søn er ikke sulten
15. januar 2004
Alder:
5 mdr.
Min søn er ikke sulten
Kære Helen
Tak for en god brevkasse.
Min søn er lige fyldt 5 måneder, har altid været glad for flasken. Han plejer at drikke 5 x 150 ml . Men for ca 14 dage siden virker han ikke særlig sulten og han drikker kun 4 x 150 ml, eller 5 x 110 ml. Der skal gå 5-6 timer før han vil have flasken. Imens han drikker laver han tit opkastningslyde. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg synes bare ikke, at det er hyggeligt at give han flasken længere.
Jeg har prøvet at give ham grød og han spiser pænt, men der skal gå endnu mere flere timer før han virker sulten igen.
Min sundhedsplejersker siger det er ok, hvis han kun drikker 4 x 150 ml. Er du enig med hende. Jeg undrer mig meget, fordi han drikker lige så meget, som da han var kun 3 mdr.
Min søn sover godt både om dagen og om natten. Han trives og virker glad og tilfreds. Han vejede 7 kg og 64 cm da han var 4 mdr. ( 3,1 kg og 50 cm fra fødslen).
Har du mårske andre forslag til min søns madplan?
Jeg håber du forstår mit brev og jeg bliver meget glad for at høre fra dig.
Med venlig hilsen
En forvirret mor