Brev:
Hvor lang tid bør han kunne holde sig vågen mellem sine lure? - 6 mdr.
8. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Hej Helen
Nicolai er nu knap 6 mdr. og ruller rundt i stuen og bruger masser af energi.
Vi har nu i 1½ mdr. været igang med grød (mest risgrød ), og først for en uges tid siden, fandt han teknikken. Det er dog stadig ikke sikkert han vil have det. Pulvergrød er ok, men hjemmelavet vil han ikke have. Vi har også forsøgt med kartoffelmos evt. med gulerødder, men det bliver spyttet ud.
Må vi give ham to måltider med grød på en dag?
Jeg ammer ham, men syntes ikke han virker helt tilfreds med det, og mme vil han ikke have, hverken i flaske eller kop, så lidt mere fast føde tror jeg ville være godt.
Han sover heller ikke så godt mere. Fra han vågner om morgenen til hans formiddagslur går der max. 2 timer, og her sover han for det meste ca. 1½ time.
Herefter er han vågen ca. 2 - 2½ time. eftermiddagsluren er desværre kortet gevaldigt ned ½ - 45 min. sover han, og det samme den sene eftermiddagslur.
Han bliver puttet mellem 20 - 21 og her kan han godt have været vågen 3 timer.
Han vågner så ca. til midnat og bliver ammet, og herefter 1 til 2 gange i løbet af natten, hvor han ikke får mad mere (den sidste uge), vågner så ca. 6.30 -7 og bliver ammet.
Hvor lang tid bør han kunne holde sig vågen mellem sine lure nu hvor han er 6 mdr.?
På forhånd tak, for dine altid gode svar.
Karina