Brev:
Kulturchock ved vuggestuestart
7. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Kulturchock ved vuggestuestart
Kære Helen,
Tak for et super svar på mine mange spørgsmål vedr. vores skønne søn. Mange af de ting du skriver er tæt på, hvad vi selv - på trods af alle andres gode råd og kommentarer - er nået frem til, så det er skønt at blive bekræftet i at ens intuition vedr. ens egen søn nu engang er den rigtige!
Mht. mad vil jeg lige tilføje at han får kød, fisk, pasta osv. Men meget findelt.... Vi vil nu begynde at giver ham grovere stykker, ligesom det er blevet tid til rugbrødshapsere... selvom jeg er ved at dø af skræk over han skal få det galt i halsen.... men jeg må have tiltro til at det klarer han selvfølgelig. I morges spiste han en halv bolle med ost samt et æble i små stykker på hans havregrød - det gik fint - han så så stolt ud :O)
Nu til mit spørgsmål: Pasning. Som jeg skrev til dig i sidste brev er han kun blevet passet en enkelt gang af min søster - og kun nogle timer hvoraf han sov det meste af tiden. Hvad siger du til det - skal vi begynde at få ham passet lidt ind imellem. Her tænker jeg på fremtiden - når han skal begynde vuggestue - er bange for at han får et kulturchok hvis han ikke bliver passet lidt mere... Men det er måske forkert? Han er 8 måneder nu, og skal først starte institution omkring januar. Jeg skal gå hjemme med ham indtil da.
I forbindelse med, at han er for tidligt født, har jeg jo læst en masse forskelligt i henhold til pasning. Det er måske i virkeligheden bedst at han kommer i dagpleje med få børn frem for et stort sted med meget larm?
På forhånd tak :O)
Louise