Brev:
Lysten til mad efter sygdom
7. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Lysten til mad efter sygdom
Hej Helen
Tusind tak for dit råd.. Jeg kan med glæde fortælle at Emil er rask igen, men det varede i 11 dage, så det var en hård omgang..
Mit spørgsmål er, efter han har været syg vil han ikke spise kartofler, ris, fisk, grønsager eller kød, men kun grød...
Hans nuværende madplan ser således ud
kl.ca 05.30 får han enten havregød/øllebrød og et glas vand
kl. ca 07.00 200ml modermælk erstatning
kl.ca 07.45 morgenlur på ca en time
kl.ca 08.45 en halv banan
kl.ca 10.45 grød (plejer at få rugbrød) og et glas vand
kl.ca 11.45 150 ml modermælkserstatning
kl.ca 12.00 middagslur på ca to timer
kl.ca 14.15 hjemmelavet frugtmos
kl.ca 15.45 200 ml modermælkerstatning
kl.ca 17.30 grød ( plejer at få kartofler, ris, grønsager, fisk og kød) og et glas vand
kl.ca 19.15 200ml vælling med pære/banan
kl.ca 19.30 sengtid og sover så igennem til kl ca 05.30
Er det en ok kostplan eller får han får meget og hvad skal jeg gøre ved at han ikke spiser andet end grød, modermælkerstatning, vælling og frugtmos/frugt..? Han har vel brug for de vitaminer som er i kartofler, grønsager, rugbrød og kød..
Han vejer omkring 9,1 kg og er 73 cm
Håber du kan fortælle hvad jeg skal gøre..
Med venlig hilsen
Lena