Brev:
Putte og sove problemer
6. maj 2007
Alder:
6 mdr.
Putte og sove problemer
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen, fordi jeg ikke rigtigt fik nogen udbytte af det sidste svar.
Du skriver at jeg skal prøve at strukturere dagen mere. Men vores dag er meget rutine præget.
Vores dag ser sådan ud:
Omkring kl.7 står vi op, og Sofie får morgenmad bestående af havregryn m. mælk. Omkring 8,30-9 tiden viser hun trætheds tegn, og hun bliver puttet.
Så er det forskelligt hvor langtid hun sover. Nogen dage 20min, andre dage helt op op mod 2-3timer.
Til middag får hun frugtgrød, mos eller rugbrød (nogen dage får hun en flaske mme indimellem morgenmaden og middagsmaden)
Mellem 14 og 15 tiden udviser hun trætheds tegn igen, får en flaske, og bliver puttet igen. Sover mellem 20min og 2 timer.
Ved 16-17tiden får hun igen mad. Grønsagsmos.
ved 18,30-19,30 får hun en flaske mme, og bliver puttet.
Hendes mave kan ikke tåle vælling. Hun får meget let hård mave. Derfor får hun heller ikke risgrød, majsgrød osv.
Min spørgsmål går mere på om du har nogle gode råd til hvordan jeg får hende til at sove længere de dage hun kun sover 20min formiddag og eftermiddag, og hvordan jeg får hende til at sove igennem om natten...
Hun virker som om hun slet ikke kan finde ro. Hun kan møffe rundt i en evighed.
Håber at du kan komme med en mulig løsning
Med venlig hilsen
Tenna