Svar: Får min 6½ mdr baby mad og modermælkserstatning nok?
11. januar 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Viktorias mor
Hvor er det dejligt at Viktoria er så glad for mad:o)
Umiddelbart lyder det som om at hun er lidt i underkanten (20 ml af gange er ikke meget) og måske kan du godt få lidt mere væske/mad i hende, især når hun er så godt igang.
Jeg forestiller mig, at du om morgen tilbyder hende mælk, hvor hun i kraft af at have sovet om natten, nok er sulten. Grøden rykker du så til om formiddagen. I tiden mellem frokost og aftensmad, kan du også tilbyde hende evt. grød eller erstatning.
En plan kunne se sådan her ud:
Morgen: Erstatning ...
...
Formiddag: Grød + erstatning
Frokost: Grøntsagsmos + mælk eller vand
Eftermiddag: Evt. grød eller erstatning
Aften: grøntsagsmos, samt evt. frugtmos til dessert
Sen aften: Erstatning/vælling
Hvis du følger ovenstående kan du evt. få lidt mere i hende, men det vigtigste er stadig at Viktoria trives. Se på hende,- er hun glad og tilfreds og tisser som hun skal, så kommer der også noget ind. Gør endelig ikke maden til en kamp, fordi du vil presse hende, men sørg for at bibeholde hendes interesse og lyst til at spise. Det er guld værd.
Held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske