Brev:
Får min 6½ mdr baby mad og modermælkserstatning nok?
11. januar 2004
Alder:
6 mdr.
Får min 6½ mdr baby mad og modermælkserstatning nok?
Kære Helen.
Så er jeg på den igen!
Viktoria ELSKER mad, og gerne ALT slags mad. Hun har ikke rigtig noget mæthedspunkt, idet jeg aldrig har oplevet, at hun selv siger fra, når hun er mæt. Der kommer ofte lidt brok, når tallerkenen er tom.
Hendes dagskost ser således ud:
Morgenmad: 100-120 ml. øllebrød eller havregrød med modermælkserstatning. Erstatning af kop ca. 20 ml.
Frokost: 100-120 ml majsgrød eller fuldkornsgrød med modermælkserstatning plus lidt frugtmos. Ca 20 ml erstatning af kop.
Aftensmad: 120 ml Grønsagsmos med modermælkserstatning. Ca 20 ml erstatning af kop
Inden hun puttes i seng ca. 10-20 ml vælling af kop.
Hun får tilbudt den samme mænge mad, ved hvert måltid idet, jeg er bange for, at hun overspiser, hvis jeg tilbyder hende mere. Jeg har før prøvet at give hende større portioner som hun også spiser, men det er som om, hun bare kan blive ved, og blive ved. Hun virker dog glad og tilfreds, når hun leger videre bagefter men lige idet, hun opdager, der ikke er mere på tallerkenen virker hun altid enormt skuffet og lidt utilfreds. Jeg vil vove at påstå, at hun ville blive ved med at spise, indtil hun kastede op, hvis jeg gav hende mere at spise, end det jeg giver hende nu.
Hun vil ikke have flaske, og jeg er lige begyndt på at stoppe med at amme. Før fik hun bryst 3 gange om dage. Hver gang, inden hun skal sove. Nu giver vi hende modermælkserstatning af kop som erstatning, hver gang hun skal sove. Dvs. morgen, middag og aften. Her tager hun ca. 10 ml erstatning.
Dog er jeg bekymret, om hun får nok modermælkserstatning i løbet af dagen, da jeg ikke synes at 20 ml af kop er særlig meget?
Kærlig hilsen
Viktorias mor.