Brev:
Menstruation mens jeg ammer?
11. januar 2004
Alder:
5 mdr.
Menstruation mens jeg ammer?
Kære netsundhedsplejerske
Mit barn har lige rundet 5 måneder. De seneste 2 uger er vi langsomt begyndt at indtroducere skemad, men jeg ammer stadig 4 gange om dagen, 2 gange i kombination med "baby ris" eller most grønsager.
Her til morgen havde jeg lidt blod i trusserne, og jeg har det som om der kunne være en menstruation på vej (Træt og øm i kroppen).
Kan det være rigtigt, når jeg stadig ammer så meget?
Eller er det en infektion?
Normalt - før jeg blev gravid - havde jeg voldsomme menstruationsmerter, så voldsomme at hvis jeg ikke tog piller ville jeg besvime.
Jeg plejer at tage Naproxen, bare i 24 timer, men det kan jeg vel ikke tage nu når jeg stadig ammer? Er der andet jeg kan gøre?
Det er ikke smart at besvime når man skal passe sit barn.
Håber du kan hjælpe mig
Venlig hilsen
Anne Kirstine