Svar: 4 mdr. gammel dreng vågner om natten
10. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Kære søvnløse mor
Jeg tror din dreng er sulten. Du skal fortsaætte med at amme som hidtil, men i stedet for almindelig erstatning kan du prøve at give lidt vælling, som er en tynd grød, eller simpelthen lave en tynd grød til ham.
Hvis du giver ham lidt majsgrød eller risgrød, så vil det mætte ham mere. Netop majsgrød og risgrød er milde i smagen og fine i konsistensen og egner sig derfor godt som den første skemad.
Giver du vælling må han max få 2 flasker i døgnet, så længe han er under 6 mdr. Har han behov for mere end det, må du derfor amme eller give almindelig modermælkserstatning.
Håber det vil hjælpe jer til roligere nætter.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske