Brev:
4 mdr. gammel dreng vågner om natten
10. januar 2004
Alder:
4 mdr.
4 mdr. gammel dreng vågner om natten
Hej
Min søn på lidt over 4 måneder er begyndt at vågne utallige gange i løbet af aftenen/natten, hvilket er meget udmattende!
Han har, lige siden han var knap to måneder, selv faldet i søvn mellem 19 og 20 om aftenen (i vores seng) og sovet uden at vågne til ca. 01, hvor han har fået bryst. Efter han har spist sov han igen uden problemer til 3-4 stykker, hvor han igen har fået mad.
Nu lægger vi han til at sove ved 7-8 tiden (som altid) om aftenen med faste putteritualer, hvorefter han, indtil jeg går i seng kl. 21-22, græder to til tre gange i timen. Han vågner ikke rigtigt og vi kan give ham sutten og så falder han næsten altid til ro.
Når jeg så kommer i seng, fortsætter han med at "vågne" grædende i hvert tilfælde 1 gang i timen resten af natten. (Han får mad 2 til 3 gange i løbet af natten). Til sidst tager jeg ham over i vores seng, da det er nemmere at trøste ham...
Han har været syg hele december. Først fik han HR-virus og vi var indlagt et døgn. Efter det, fik han mellemøresbetændelse to gange, som han fik penicillin for. Han har fået ørene tjekket for et par dage siden og de er helt perfekte (dejligt!).
Om dagen sover han helt anderledes og rigtigt godt. 2 til 3 gange i løbet af dagen, gerne af 2-3 timer uden at vi hører til ham. Han får stadig bryst og vi er for en uge siden begyndt at supplere med erstatning om dagen, da han er meget sulten.
Vi er nu begyndt at lægge ham til at sove i barnevognskassen ved siden af vores seng i håb om, han vil sove bedre, men det gør han ikke...
Om dagen er han glad og tilfreds og man kan slet ikke se på ham, at han sover rigtigt, rigtigt dårligt om natten:-) Jeg kan ikke gennemskue, hvad der irriterer ham om natten...
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Kærlig hilsen en søvnløs Mor