Brev:
Kravle, pasning, mad, søvn
10. januar 2004
Alder:
8 mdr.
Kravle, pasning, mad, søvn
Mange spørgsmål trænger sig på med en lille "pode" i huset, og jeg synes at jeg har fået nogle rigtige brugbare svar fra dig, så jeg tillader mig lige at bruge nytte af dig igen, håber det er ok.
Min søn på 8½ mdr. er endnu ikke begyndt at kravle. Han kan mave sig rundt i cirkler på gulvet og kan "numse" sig lidt rundt på gulvet. Vi har forsøgt at "vise" ham hvordan man sidder i kravlestilling, men han strækker bare benene bagud. Vi vil selvfølgelig rigtig gerne at han ikke springer kravlestadiet over, men er der mere vi kan gøre for at fremme det? Vi har glatte gulve, men har et stort fastliggende tæppe som han kan lege på.
Desuden har jeg et spørgsmål vedr. pasning. Jeg har under min barsel fået nyt arbejde, som er aftenarbejde. Det vil sige at jeg har mulighed for at have min søn hjemme hver dag, og hans far til at passe ham, når jeg er på arbejde. Vi er dog lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal vælge allligevel at sige ja tak til en dagplejeplads og lade ham blive passet et par timer om dagen. Hvad er bedst for min søn - at gå hjemme hos os eller at komme afsted og se andre børn et par timer om dagen?
Med hensyn til mad vil jeg høre, hvorvidt f.eks. ris og pasta skal moses eller om han kan spise det som det er (har ingen tænder endnu) og om det er tilladt at give ham krydret mad, eksempelvis en gang "boller i kary"?
Et sidste spørgsmål er, om der er noget forgjort i, at vi stadig i ny og næ er nødt til at "rulle" ham i søvn?
Det var en ordentlig smøre - glæder mig til at høre fra dig. Tak for en god brevkasse.
Mvh. Moarrrr