Svar: Ammeproblem
10. januar 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Lisbeth
Hvor er det flot at du fortsat kæmper videre:o)
Det undrer mig at mælken ikke flyder nemt om natten og jeg kan ikke give dig en faglig begrundelse herfor,- desværre. Sidder du op om dagen og ligger ned om natten, så det evt. kunne have noget med ammestillingen at gøre?
Jeg synes du skal fortsætte som hidtil. Din mælk har nu nok tilpasset sig Emmas behov, så der nu er mindre end tidligere, men da du så småt også er begyndt på grød, er der ingen grund til at øge din mælkemængde. Nyd at de fleste af knuderne er væk og fortsæt med grød to gange dagligt og amning, som du kan passe det ind.
Du kan evt. bruge en lille sprøjte og dryppe lidt mælk ind i mundvigene, når Emma dier hos dig om aftenen og morgenen, så hun får noget og samtidig får stimuleret dig og får din nedløbsrefleks igang.
Forhåbentlig får I snart lidt mere ro på i jeres lille familie. Men hvor er det flot som I har kæmpet, dig og Emma!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske