Svar: Manglende appetit 6 mdr
9. januar 2004
Alder:
6 mdr.
Kære "mad-mor"
Efter 6 mdr´s alderen må din datter gerne få lidt yoghurt lavet på sødmælk og også gerne drikke sødmælk af kop. Måske kan hun bedre lide smagen af komælk end af erstatning. Så hvis du bibeholder de 500-650 ml erstatning i døgnet og samtidig tilbyder hende en lille portion yoghurt og lidt mælk af en kop, så burde hun være dækket ind. Vand kan hun drikke som hidtil.
Ud fra din beskrivelse lyder hun helt bestemt til at være en pige der er i god trivsel, som ikke mangler noget. Det er normalt at børn gylper lidt efter at have fået erstatning, uden at det betyder noget. Jeg tror ikke du skal bekymre dig.
Det glæder mig at du kan bruge brevkassen, tak for de søde ord.
Held og lykke med hende fremover. Du er velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske