Brev:
Manglende appetit 6 mdr
9. januar 2004
Alder:
6 mdr.
Manglende appetit 6 mdr
Først og fremmest tusind tak for en virkelig god brevkasse!
Problemet er min datters appetit. Hun er lige fyldt 6 måneder, og har indtil nu haft en meget stor appetit. Men nu har hun pludselig ingen?
Hun har før ca. fået 1000 ml modermælkserstatning ved siden af et måltid grød om aftenen.
Nu får hun to små portioner grød - risgrød til morgen og kartoffelmos/ gulerod til aften. Nogen gange afviser hun også skeen. Men hun vil nærmest ikke have mælken længere. Det bliver max til 500-650 ml i døgnet. Hun vil gerne have vand, men modermælkserstatning vil hun ikke. Har prøvet at skifte mærke, men lige meget hjælper det. Grøden bliver lavet på modermælkserstatning.
Hun er en utrolig glad pige, griner og ler dagen lang, er hyper aktiv, vil ikke sidde stille og er pokkers nysgerrig. Det tager mindst ½ time for hende at spise 150 ml modermælkserstatning, fordi hun skal kigge alle mulige andre steder hen.
Hun sover igennem om natten, mellem 9-11 timer. Sover 2½ time om eftermiddagen.
Hun har gode tunge bleer og afføring hver dag, nogen gange to gange dagligt. Afføringen er lind.
Hun vokser meget godt, vejer 9,2 kg og er 70 cm.
Får vores datter det hun skal? Eller skal jeg bekymre mig?
En anden ting er at hun stadig gylper efter et måltid modermælkserstatning. Nogen gange gør hun det ikke og andre gange mere.
Håber oplysningerne kan bruges til noget
Mange hilsner en bekymret "mad-mor"