Svar: Søvn - tvillinger på 10 mdr.
9. april 2007
Alder:
10 mdr.
Kære Tine
De fleste børn vil være mellem 12-18 måneder før de kan nøjes med en enkelt lidt længere middagslur, men det er jo aldrig regler uden undtagelse og jeg har mødt børn som i en alder af 10 måneder faktisk trivedes bedre med kun en lur dagligt.
I forhold til dine børn, så må det komme an på en prøve. Hvis du putter dem omkring middagstid og de her kan sove op til 3½ time, så kan det godt være at det er okay for dem. Nogle dage vil det måske være sådan og andre dage, hvor de kun sover 1-1½ time, så vil de sandsynligvis have behov for at sove lidt igen om eftermiddagen - den fleksibilitet må der være.
Men jeg synes du skal lade det komme an på en prøve. Der er jo ingen idé i at putte børnene, hvis de ikke virker til at have behov og i øvrigt ikke virker overtrætte og pylrede, men bare har det godt med at være på og være aktive.
Så forsøg dig lidt frem. Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske