Brev:
Ikke just morgenmild juice fra Rynkeby!
9. april 2007
Alder:
7 mdr.
Ikke just morgenmild juice fra Rynkeby!
Kære Helen
Tak for alle dine gode svar! Vi har jo været her en del gange og er vældigt begejstrede for, at du findes ;)
Jens har det faktisk okay p.t. Han ruller løs og øver sig meget i at kravle. Han kan få benene op under sig nu, men kommer kun baglæns ;) Så kommer de fire små røde pletter i panden og et lille løvebrøl. Vi har temperament, har vi! Men det skal jo nok lykkes. Han er rigtig sjov nu - hvor er det dejligt at have en baby, der er blevet så stor nu. Det åbner for så mange muligheder med hvad vi kan med ham. Så det nyder vi meget.
Der er dog en lille sten på vejen, som er lidt træls for alle parter. Jens vil nemlig ikke spise en pind af det, vi serverer til morgenmad mere. Han har "genindført" en flaske om natten - kan det være derfor? Han går i seng kl ca. 20 og vågner som regel ved 5-tiden og skriger ud over det hele og VIL have en flaske (vågner nogle gange en eller to gange inden, fordi han får lagt sig i en dum stilling, men sådan er det). Vi laver kun 100 ml for at holde det på et minumum. Han skal jo helst spise om dagen, synes vi. Anyway, han står gerne op ved 7-tiden, enkelte gange 6:30 og andre gange 7:30 (det kan vi lide!!! hahaha). Sover også to gode lure om dagen, i alt ca. 3,5 timer.
Morgenmaden serverer vi først ved 8-tiden - og så er det at vi får en storbrølende løve-baby der først kaster tre skefulde i hovedet og SÅ ikke vil mere. Vi har prøvet med havregrød og forskellige pakke-grød, som han før spiste med fornøjelse, men ligemeget hjælper det. I det hele taget er det blevet sværere at få mad i ham. Han bliver hurtigt utilfreds. Det er lidt som om han har sin egen mening nu?! Kan det være det?
Han er ellers en dygtig spiser, der både spiser kød, fisk, pasta og så videre. Han får rugbrødsmad til frokost og en bolle midt på dagen. Vi synes det er helt fint med natflasken, for han er jo kun 7 måneder... men det ville bare være så uendeligt meget hyggeligere, hvis vi ikke skulle igennem det der brøle-show hver morgen, som basalt set ender med at han skriger ud over det hele.
Hvornår skal vi stile mod at få "udført" sutteflaskerne?
(Det skal lige siges, at han nogle gange allerede vågner kl 3 og vil have sin flaske.)
Kærelige hilsen
Mor K