Brev:
Nødvendigt med sutteflaske?
6. april 2007
Alder:
8 mdr.
Nødvendigt med sutteflaske?
Hej Helen
Nu er vi altså nødt til at have fat i dig igen :0)
Vi har fulgt dit seneste råd om mad, og det kører bare helt perfekt. Vi fik det nødvendige skub til at komme videre, og forsøge noget mere :0)))) Tak for det!!!!
Vores datter spiser nu i stor stil, og har slet ikke fået den almindelige flerkorns-/fuldkornsgrød de seneste par dage - derimod står den på øllebrød, rugbrød med diverse pålæg til og almindelig aftensmad + frugtmos og youhurtgrød ind imellem.
Hun spiser så meget fast føde i løbet af dagen, at hun heller ikke har været sulten om natten, og dermed heller ikke får en tår mælk der mere.
I løbet af dagen bliver hun ammet max 1-2 gange (ikke fulde amninger, men kun lige til at slukke tørsten). Det skal lige siges, at hun ikke er interesseret i brystet, og vender hovedet væk, hvis jeg forsøger at lægge hende til oftere.
Herudover tilbydes hun vand til måltiderne og MME til mellemmåltiderne, hvor hun drikker ok. Dog ikke i nærheden af en halv liter mælk i kop.
Vi er derfor blevet lidt i tvivl, om hun så får mælk nok, eller om vi skal til at supplere med en flaske (som hun hidtil ikke har villet ta' - har ikke forsøgt siden hun var knap fire mdr.).
Egentlig ville jeg gerne holde med at amme, når hun er omkring de ni måneder, men det er hun jo så også kun lige knap (er kun lige blevet 8½ mdr.).
Er det ok med ca én amning om dagen, og så derud over mælk i kop, eller dækker det slet ikke hendes behov for mælk?
Min produktion er naturligvis faldet drastisk indenfor de seneste par dage - bør jeg forsøge at malke ud, og holde produktionen oppe, så hun kan få en ordentlig tår, når hun endelig beder om det, eller...? Nu er det meget begrænset, da produktionen næsten er gået i stå.
De bedste påskehilsner herfra