Brev:
Dreng 16 mdr. slår sig selv
4. april 2007
Alder:
16 mdr.
Dreng 16 mdr. slår sig selv
Hej Helen
Først vil jeg sige tak for dine råd omkring vores søn og det at flytte ham til eget værelse mm. Vi er delvist kommet i gang med "projektet", men han har været meget syg siden pga. astmatisk bronkitis, men det er en helt anden og meget laaaaang historie.
Vi skriver til dig nu fordi vores søn Mikkel på 16 mdr. er begyndt at sidde og slå sig selv i hovedet. Både med sine hænder og med alverdens ting han lige kan finde i sin nærhed.
Han gør det hvis vi siger nej til et eller andet han ikke må, og som han ikke er tilfreds med.
Han gør det også hvis han gør noget han godt ved han ikke må, og så siger han højt "nej" mens han slår sig selv.
Vi synes det er ret mærkeligt, for vi slår ham bestemt ikke og han har aldrig heller set os slå i bordet eller noget andet, så vi ved ikke helt hvor han "har fået den ide fra".
Er det normalt for et barn i den alder at slå sig selv?
Er der noget vi kan gøre for at få ham til at lade være eller skal vi bare "se til"?
På forhånd tak for hjælpen og god påske
Kærlig hilsen
Susanne