Brev:
Vækst gået i stå?
4. april 2007
Alder:
5 mdr.
Vækst gået i stå?
Hej Helen
Jeg er bekymret for min lille pige... Hun er knap fem måneder (15/11-06). Den 28. februar var sundhedsplejersken her og målte hende til 60 cm og 5,7 kg. Jeg havde vejet hende på badevægten dagen før, og fået det til 6,1 kg. og vi talte lidt om, at vægtene jo var lidt forskellige, men at jeg jo så kunne følge med i hvor meget hun tog på.
I dag (fem uger efter) har jeg vejet hende til 6,2 kg. på min badevægt og målt hende til 60 cm!!! dvs. hun er ikke vokset, og hun har kun taget 100 gr. på!
Jeg har ikke tænkt på at gøre det løbende - hun er glad og har gode elastikker rundt om ben og arme, så jeg regnede med, at alt var fint. Jeg undrede mig dog over, at de andre børn i min mødregruppe lige pludselig allesammen var så meget større end hende, derfor ny måling.
Skal jeg være bekymret?? Jeg er selv kun 1,50 høj, så selvfølgelig kan vi ikke forvente at hun bliver langbenet model, men alligevel...
Hun spiser rimelig godt - du har tidligere anbefalet os at give hende grød og det spiser hun lidt af, og det har hjulpet på hendes mælkeindtag (hun kunne ikke spise særlig store portioner før, nu ryger der som regel 200 ml. ned hver gang).
Mange hilsener
Annas mor