Brev:
6 uger til vuggestuestart og ammer stadig til hvert måltid
4. april 2007
Alder:
7 mdr.
6 uger til vuggestuestart og ammer stadig til hvert måltid
Hej Helen
Vi har lige fået tilbudt plads til vores pode, hvilket er lækkert da det er en helt nyoprettet integreret vuggestue 200m fra vores hoveddør..vi havde først regnet med at kunne få en dagplejeplads den 1.August, så det er jo noget før vi skal til at aflevere ham. Jeg går arbejdsløs pt. og vil have mulighed for at køre ham ind stille og roligt..men hvordan gør jeg ham klar bedst muligt.. ?
Vores situation er den, at vi har haft vanskeligt ved at få ham igang med skemad, så han er nu igang på 3. uge og det går faktisk ok nu (han bliver 7 mdr her den 10.4).. men stadig kun med ris og hirsegrød...vi er på prøvestadiet med øllebrød, men ikke nogen succes endnu...kartoffel og gulerodsmos kaster han op af..
Jeg har fået at vide at han gerne må spise indtil han selv siger stop.. og i middags spiste han 1½ portion risgrød uden at han meldte fra, hvorefter han et kvarters tid efter blev ammet i den tid han plejer...så ved ikke om han bare er meget lang tid om at registrere at han er mæt eller om han bare er klar til at spise så meget..
Den rytme han nogenlunde holder i øjeblikket er at han kommer i seng ca kl. 20, sover til kl. 5 hvor han bliver ammet..vågner kl. 7 og bliver ammet ved 8 tiden...sover fra ca kl.9 og et sted imellem 1½-3 timer...får grød og bliver ammet efter han vågner eller ca ved middagstid... sover normalt 1½-2 timer og bliver ammet ved 15-15.30...får grød og bliver ammet ved 18 tiden og bliver ammet sidste gang inden han kommer i seng.
Vi øver med kop ved hvert måltid og det ser ud som om han så småt er ved at fange fidusen (han er brystbarn og har aldrig ville tage en flaske).
Når vi starter ham i vuggestuen vil han det første stykke tid kun være afsted nogle timer om formiddagen... så hans måltid til frokost er det første hvor jeg skal have faset amningen ud..men ved ikke lige hvordan det er bedst at gøre...
Så håber du har nogle fif..også hvis du har nogle der kan berolige moren, hun har det ret hårdt med at skulle til at udlevere hendes et og alt til fremmede *snif*
Rikke