Brev:
Bryst - behov og nedtrapning
8. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Bryst - behov og nedtrapning
Hej
Vores datter er nu snart 7 mdr. Jeg ammer aften (ca. kl. 22.30), morgen (ca. kl. 6.30) og nat (ca. kl.2.00). I løbet af dagen får hun grød, mos og hvad vi ellers lige eksperimenterer med. Inden sengetid kl. 19.30 får hun risgrød med banan). Hun drikker endnu ikke meget af en kop (uden tud), men er i fuld gang med at lære det.
Mit første spørgsmål lyder så på, hvornår kan jeg helt stoppe amningen?
Tænderne i undermunden fik hun for 3 mdr. siden og nu er de øverste tænder også dukket frem. Hun er begyndt at bide sammen om min vorte, når hun hiver hovedet væk under amningen, og det gør f.. ondt, derfor er min lyst for at fortsætte med at amme ikke særlig stor. Hun er veltilpas og er i god stand. ca. 66 cm og 7,2 kg.
Har for det meste afførring 1-4 gange om dagen, både hård, blødt og midt i mellem. Bleen er ikke så tung om dagen, men den første morgenble er meget tung.. nok fordi jeg ammer meget inden da.
Hvor længe kan jeg blive ved med at lægge hende udenfor i barnevognen? Og hvilke råd har du når det bliver for koldt. Vi har ikke rigtig haft held med at få hende til at sove inde.. Skal det så være i hendes egen seng, eller barnevognen.
Mit sidste spørgsmål lyder på kunstige sødemidler. Jeg har under amningen og graviditeten brugt en del af det i blandt andet frugtdesserter og kager (Følger de danske vægtkonsulenter hvis du kender dem). Hører så siden hen at man ikke må bruge det under graviditeten og amningen.. Hvordan kan det være, og hvad kan der ske ved det?
Venlig hilsen Mette