Svar: Vil ikke spise hjemmelavet grød
7. februar 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Lene
Det er helt i orden at din datter spiser flerkornsgrød og ikke bryder sig om hverken øllebrød eller havregrød. Grunden til at man synes hun bør få den hjemmelavede grød handler mest om konsistensen. Det er vigtigt at hun ikke bibeholder de industrielle produkter, fordi de er meget fine og ikke kræver særlig 'tyggefunktion' - det er nærmest bare at åbne munden og synke.
Men det er dog vigtigere at hun spiser og har lyst til at spise, end om det lige er den ene eller anden type grød - når du nu spørger mig:o)
Samtidig tænker jeg at hun jo fortsat ikke er så gammel - hun er kun 6 måneder, så det kan sagtens komme. Og hun spiser jo også hjemmelavet grøntsagsmos, som du jo kan ændre i konsistens i takt med at hun bliver ældre.
Danmark er jo lidt speciel hvad angår rugbrød og øllebrød, og i andre lande klarer børn sig jo fint uden det, så tag du det stille og roligt og vær glad for lillepige spiser. Det er hovedsagen:o)
Fortsat held og lykke med hende:o) God weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske