Brev:
Vil ikke spise hjemmelavet grød
7. februar 2007
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise hjemmelavet grød
Kære Helen
Så har vi brug for dig igen :0)
Vores datter er nu knap 6½ måned gammel og godt i gang med grød og mos. Hun ammes indimellem og én enkelt gang om natten. Derudover får hun frugt en enkelt gang i løbet af dagen. Så alt i alt går det ud over al forventning, og hun trives og vokser som hun skal. Det er helt som det skal være :0).
Vi er dog lidt i tvivl, i forhold til den grød hun får/vil spise: Morgen og middag tilbydes hun grød.
Til at begynde med fik hun risgrød, som hun gerne ville spise - både med og uden reven frugt i.
For at introducere gluten begyndte vi at give hende havregrød og øllebrød, da hun blev seks måneder. Hun vil under ingen omstændigheder spise det. Hun gylper det op igen, og vender hovedet væk, når vi holder skeen foran munden. Vi har forsøgt med hjemmelavet øllebrød og havregrød samt købe-grød. Hun har fået tilbudt det med og uden frugtmos i og med og uden mælk.
Tilbyder vi hende efterfølgende fuldkorngrød eller flerkornsgrød (pulvergrød, som blot skal blandes med vand)spiser hun en stor portion, så det er ikke fordi hun ikke er ordentlig sulten.
Til aften får hun kartoffelmos med grøntsager og fisk eller kød. Det er most med en gaffel, og det spiser hun med stort velbehag, så vi er ret sikre på, at det ikke er konsistensen hun ikke bryder sig om. Vi tror simpelthen ikke, at hun kan lide smagen af det...
Nå, nu til mit spørgsmål :0). Er det ok, at hun fortsat får den søde købegrød - (fuldkorns- eller flerkornsgrød) to gange om dagen - indtil hun kan få rugbrødshapsere til frokost. Eller er det vigtigt, at hun får noget øllebrød og havregrød? Eller i det hele taget noget hjemmelavet grød?
Tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Lene