Svar: Nej tak til sutteflaske
7. februar 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Christina
Det lyder som om din lille datter helst vil have den 'ægte vare', men der er ikke andet for end at blive ved med at forsøge.
Det er super flot at du har malket din egen mælk ud - så er smagen jo også noget hun kender og det burde gøre det lettere. Det handler nok mere om teknikken. Der er stor forskel på at spise af et bryst og spise af en flaske og det er svært for hende at finde ud af forskellen.
Det kan være en god idé at forsøge med forskellige flaskesutter, da det godt kan gøre en forskel hvilken type sut flasken har. Derudover vil det være en god idé at holde flasken således at sutten kan ramme ganen da det er der sutterefleksen sidder. Samtidig vil det være godt, hvis flaskesutten hele tiden er fyldt med mælk og så skal I prøve at holde så langt nede på flasken at I kan komme til at berøre hendes kinder imens. Det er lidt svært og man må lige finde ud af, hvordan man kan sidde for at det bedst lykkes.
Nogle gange hjælper det at sidde med hende i favnen, men hvor hun ligger foran jer, altså har hende ansigt mod ansigt, så hun ligger med hovedet ud fra jer og benene ind mod jeres mave. Stadig så I holder hendes hoved i den ene hånd og forsøger at give flaske med den anden.
I må begge forsøge jer også de dage hvor du er hjemme. Og så må I tro på at det kommer lige pludselig. Det kan godt være en fordel at forsøge på et tidspunkt hvor hun ikke er alt for sulten. Hvis hun er for sulten, så har hun jo ikke tålmodighed til at finde ud af teknikken. Men hun skal naturligvis heller ikke være så mæt at hun ikke vil spise - måske 1-1½ time efter amning....
Håber det lykkes, krydser fingre. Rigtig meget held og lykke og god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske