Brev:
Modermælks erstatning
7. februar 2007
Alder:
3 mdr.
Modermælks erstatning
Hej Helen,
Min søn blev 14 uger igår. Når han bliver 17 uger har vi tænkt os stille og roligt at starte med grød og mos, da han allerede nu ikke virker helt mæt på MME, han følger meget interesseret med når vi spiser og åbner glad munden når han skal have D-dråber.
Min sundhedsplejerske har oplyst mig om, at det ikke er nødvendigt at starte med vælling at vi ligeså godt kan springe dette over og gå direkte til mos og grød.
Han er ernæret med MME Nutramigen. Når han bliver 4 måneder er det ifølge vores læge ikke længere nødvendigt med Nutramigen, men vi kan så give ham almindelige MME. Han har tidligere lidt meget af hård mave, hvorfor jeg tænker om der er et mærke der er bedre for maven end et andet? Lægen og min sundhedsplejerske mente det var ligegyldigt, hvilket mærke vi vælger.
Jeg vil ligeledes spørge dig om råd til hvordan vi starter op med mos og grød, om du evt. kan ligge en plan for os? Jeg tror umiddelbart det vil være bedst at introducere ham for det om aftenen, hvor vi selv spiser aftens mad. Hvornår erstatter et måltid en flaske med MME? Min sundhedsplejerske har ligeledes frarådet os, at give ham frugt mos i starten, da vi så kan risikere at han ikke vil spise almindelig mos.
Mange hilsner
Merete