Svar: Æg og honning
6. februar 2007
Alder:
20 mdr.
Hejsa
Da Emil nu er 20 måneder så skulle det ikke være problematisk med honning. Det er de første 12 måneder at sundhedsstyrelsen anbefaler at honning ikke gives.
Med hensyn til æg, så må han også gerne spise hårdkogt æg og også gerne 2 om ugen.
Det er korrekt at man tidligere har hørt at man ikke skulle spise æg dagligt. Og jeg har for nylig spurgt sundhedsstyrelsen omkring anbefaling af æg til børn. Generelt så lyder anbefalingen at man jo skal varierer kosten og det vil således ikke være variation at give ham æg hver dag. Det handler således mere om et varieret indtag end om et maksimum af indtag.
Håber dette er svar nok. Rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske