Svar: Finger mad til 6 mdr dreng
6. februar 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Diana
Det er fint at give din dreng agurk og gulerod, som han selv kan sidde med. Det er sundt og godt for ham (fastelavnsbollen behøver jeg ikke at kommentere vel?:o)) Derudover kan du give ham skorper - du ved brødskorper som er ligesom tvebakker. Men du kan også give ham mørkt rugbrød, som du rister i ovnen - det er et gammelt husmoderråd.
Du kan købe et helt mørkt rugbrød (ikke skiveskåret og uden kærner). Skær rugbrøddet i bjælker så du får en tyk rugbrødsstav. Dem rister du i ovnen. Læg dem på ovnristen og drej dem omkring jævnligt, så de blive hårde og ristede i kanten.
Nu hvor han har fået tænder skal du altid have ham under opmærksomhed. Der skal ikke meget til så får han bidt et stykke af, når han sidder med noget selv og det er vigtigt at han ikke får noget galt i halsen.
Selvom han er ivrig og det går rigtig godt, så pas på med ikke at give ham for meget. Han er stadig kun ½ år og hans mave skal også lige kunne følge med:o)
Men det er dejligt at høre at I har det godt:o) Rigtig god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske