Brev:
Grød og mos - 7 mdr.
6. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Grød og mos - 7 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dreng på snart 7 mdr, som nægter at spise kartoffelmos... Har prøvet at putte forskellige grøntsager i, prøvet det med ren kartoffel, men han vil ikke have det uanset hvad. Har også prøvet både at mose det og blende det...
Mit spørgsmål er nu, om han blir tilstrækkeligt dækket ind ernæringsmæssigt ved kun at få grød? Hans dagsplan ser ca. sådan ud:
kl. 6.30-7 vågner
kl. 7.30 100 ml. flaske
kl. 9.30 havregrød (fra Beavais) ca. 1 dl.
formiddagslur på 30-45 min.
kl. 11 flaske ca. 100 ml.
kl. 12.30-13 middagslur på 30-45 min.
når han står op risgrød med pære fra Beavais ca, 1 dl.
eftermiddag ca. kl.15 80-100 ml. flaske
sen eftermiddagslur på ca, 30 min.
kl. 17.30 risgrød med pære
kl. 19 vælling eller alm. mme ca. 100 ml.
kl ca, 19.30 sover.
Om natten ammer jeg lidt, men ikke meget, mest trøstetår.
Derudover får han 2 flasker om natten hvor han spiser mellem 60-80 ml.
Han vågner mellem 3-5 gange om natten. Prøver at trøste ham uden mælk men ikke altid med held.
Venlig hilsen D.G.