Tilbage på arbejde,- hvad med amning og skemad?

20. december 2003

Alder:
5 mdr.

Tilbage på arbejde,- hvad med amning og skemad?

Kære Sundhedsplejerske

Jeg bor i England, hvor jeg har fundet at holdningen til amning er meget anderledes end hjemme. Færre ammer og der er en meget aflappet holdning til at bruge mælkeerstatning istedet for. Jeg er derfor meget interesseret i den danske holdning.

Jeg har indtil nu formået at amme 100 %, og Adam er stor og stærk. Jeg skal dog tilbage på arbejde om 5 uger (Adam vil være 24 uger på det tidspunkt).

Min mand skal gå hjemme de første 2 måneder, hvorefter Adam skal i vuggestue.

Vi vil derfor bruge disse 5 uger inden jeg skal på arbejde til at starte en rutine, der er det bedste for Adam og samtidig mulig for mig at opretholde med fuldtidsarbejde (ikke op ...

Annonce

... for mange gange i løbet af natten, som det er nu sover han ikke igennem, men skal ammes mindst 1 gang mellem kl. 22 og 6.30).

Jeg håber at kunne amme morgen og aften, og langsom indtroducere skemad.

1: Men hvad med mælk midt på dagen? Skal vi bruge mælkeerstatning, og hvor meget?

2: Hvordan med introduktion af skemad, skal vi blande det med modermælk som er en smag han kender? Vi havde tænkt at starte med risblanding, men hvor meget skal vi give ham? Hvornår skal vi gå over til grøntsagsmos?

3: Jeg har ca. 15 portioner (x250 ml) mælk i fryseren, hvordan kan vi bruge det bedst?

Håber du kan hjælpe mig, selvom jeg bor i udlandet.

Venlig hilsen

Anne Kirstine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Skemad og snacks til hånden

Kære Helen Tusind tak for dit sidste svar vedr. min søn, som sover for lidt...

6. august 2024 | Udstyr | 5 mdr.

Sove i klapvogn?

Kære Helen Vores datter er nu 5.5 måned gammel og efterhånden en stor pige...

6. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Rugbrød - hvordan?

Hej Helen Min dreng er 6 måneder gammel og godt i gang med maden. Han...

1. august 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

6 mdr baby kan kun trøstes ved brystet

Kære Helen. Jeg har tidligere skrevet ang. min søns manglende søvn. Det er...

30. juli 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Mælk og allergidisponering

Kære Helen Min dreng, som nu er godt 5 måneder gammel, er for 3 uger siden...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger