Brev:
1 årigs angst
20. december 2003
Alder:
12 mdr.
1 årigs angst
Jeg har skrevet til dig før og fået et godt brugbart råd, så nu prøver jeg igen.
Min søn på et år er begyndt at skrige og virke helt panikslagen, når han skal i bad. Han vil overhovedet ikke i badet, men skriger og klamrer sig til os. Vi har nu prøvet at lege med vandet ved siden af badekaret, pjaske i vandet, og vaske ham der og det vil han gerne, bare vi sidder klods op ad ham. Vi håber på denne måde at gøre ham tryg ved det, så vi til sidst får ham derop igen, tror du det er vejen frem?
Han er også begyndt at vågne skrigende op om morgenen og efter sin middagslur og skal bare op med det samme og knuger sig ind til os, drømmer han mon?
En sidste ting, han har lige fået lagt dræn og vi skulle til kontrol derinde i forgårs. Han legede fint ude i venteværelset, men lige så snart vi kom ind til ørelægen stak i et vræl og skreg al den tid vi var derinde. Lige så snart vi kom ud i venteværelset igen, var der ingenting. Er han for lille til at huske hvad der skete, da han kom i narkose, eller er det derfor han reagerer som han gør.
Hvordan kan jeg hjælpe ham, så han ikke bliver så bange.
Jeg glæder mig til at læse dit svar.
Med venlig hilsen
Karina