1 årigs angst

20. december 2003

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 årigs angst

Jeg har skrevet til dig før og fået et godt brugbart råd, så nu prøver jeg igen.

Min søn på et år er begyndt at skrige og virke helt panikslagen, når han skal i bad. Han vil overhovedet ikke i badet, men skriger og klamrer sig til os. Vi har nu prøvet at lege med vandet ved siden af badekaret, pjaske i vandet, og vaske ham der og det vil han gerne, bare vi sidder klods op ad ham. Vi håber på denne måde at gøre ham tryg ved det, så vi til sidst får ham derop igen, tror du det er vejen frem?

Han er også begyndt at vågne skrigende op om morgenen og efter sin middagslur og skal ...

Annonce

... bare op med det samme og knuger sig ind til os, drømmer han mon?

En sidste ting, han har lige fået lagt dræn og vi skulle til kontrol derinde i forgårs. Han legede fint ude i venteværelset, men lige så snart vi kom ind til ørelægen stak i et vræl og skreg al den tid vi var derinde. Lige så snart vi kom ud i venteværelset igen, var der ingenting. Er han for lille til at huske hvad der skete, da han kom i narkose, eller er det derfor han reagerer som han gør.

Hvordan kan jeg hjælpe ham, så han ikke bliver så bange.

Jeg glæder mig til at læse dit svar.

Med venlig hilsen
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

7. september 2024 | Amning | 11 mdr.

Søvn og ammestop - 11 mdr.

Kære Helen Jeg har en glad og nysgerrig dreng på 11måneder og 14 dage. Jeg...

31. juli 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Dagsplan til min dreng på 10 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 10 måneder, og han skal starte i vuggestue...

11. juli 2024 | Udstyr | 10 mdr.

Gåstol til baby

Kære Helen Min dreng er 10 måneder og er begyndt at rejse sig ved møblerne -...

12. juni 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?

Hej Helen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Min søn på knap 11...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder