Svar: Vores søn sover meget dårligt om natten
19. december 2003
Alder:
7 mdr.
Kære Marilena og Co
Nu kender jeg jo ikke dig og din søn, men tror du ikke at han er sulten? Nu ved jeg jo ikke om du ammer eller giver flaske, men det kunne godt være fordi han mangler mad, at han sover dårligt.
I en alder af 7 mdr. må han gerne få 4 portioner grød/mos i løbet af en dag og flaske/bryst ved siden af. En dagsplan kunne se sådan her ud:
Morgen: bryst/flaske
Formiddag: grød
Frokost: grøntsagsmos med kød eller fisk
Eftermiddag: grød
Aften: grøntsagsmos med kød eller fisk og evt. frugtmos til dessert
Sen aften: bryst/flaske
Når han får grød/mos giver du mælk eller vand i kop til. Hvis han kun har fået grød/mos i en kortere periode, så kan du følge ovenstående, men hvis han hører til de børn, der er godt igang med skemad og klarer dette uden problemer, så kan du også servere lidt rugbrødshapser og lignende for ham.
Jeg håber dette vil hjælpe, ellers må du skrive igen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske