Brev:
Pige på 11 mdr. kan ikke falde i søvn alene
19. december 2003
Alder:
11 mdr.
Pige på 11 mdr. kan ikke falde i søvn alene
Kære Netsundhedsplejerske
Tak for en rigtig god brevkasse - den har været guld værd som 1.gangs forældre.
Vores pige på 11 mdr. vil/kan ikke falde i søvn alene om aftenen. Hun græder og græder indtil en af os kommer ind til hende igen, hvor hun kigger bedende op på os og strækker armende i vejret, for at vi skal tage hende op, hvilket er svært at lade være med, når hun er så ked af det. Det skal siges at hun græder med det samme vi forlader soveværelset.
Førhen er vi blevet ved hende indtil hun sov, men synes det vil være rart for alle, at hun selv finder ud af at falde i søvn.
Vi har det utrolig hårdt med at hun græder, for det lyder som om hun er bange og utryg - det går lige i hjertet.
I går prøvede vi for første gang at køre linen ud og få hende til at falde i søvn selv - uden vi vuggede hende eller aede hende. Men det tog 1 time og 20 min. før hun faldt i søvn - dette har vi ikke lyst til, selvom vi er blevet det anbefalede af mange forældre. Vi gik ind til hende hver 3. minut, men hun græd hver gang vi forlod hende.
Vi har faste putteritualer + hun får en flaske inden hun skal sove. Hun falder fint i søvn i barnevognen om dagen, uden vi hjælper hende.
Er der en anden måde at gøre det på - eller skal vi bare acceptere at vi skal være hos hende indtil hun falder i søvn.
Håber du kan hjælpe
Hilsner fra os 3