Pige på 11 mdr. kan ikke falde i søvn alene

19. december 2003

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Pige på 11 mdr. kan ikke falde i søvn alene

Kære Netsundhedsplejerske

Tak for en rigtig god brevkasse - den har været guld værd som 1.gangs forældre.

Vores pige på 11 mdr. vil/kan ikke falde i søvn alene om aftenen. Hun græder og græder indtil en af os kommer ind til hende igen, hvor hun kigger bedende op på os og strækker armende i vejret, for at vi skal tage hende op, hvilket er svært at lade være med, når hun er så ked af det. Det skal siges at hun græder med det samme vi forlader soveværelset.

Førhen er vi blevet ved hende indtil hun sov, men synes det vil være rart for alle, at hun selv finder ud af at falde i søvn.
Vi har det utrolig hårdt med at hun græder, for det lyder som om hun er bange og ...

Annonce

... utryg - det går lige i hjertet.

I går prøvede vi for første gang at køre linen ud og få hende til at falde i søvn selv - uden vi vuggede hende eller aede hende. Men det tog 1 time og 20 min. før hun faldt i søvn - dette har vi ikke lyst til, selvom vi er blevet det anbefalede af mange forældre. Vi gik ind til hende hver 3. minut, men hun græd hver gang vi forlod hende.

Vi har faste putteritualer + hun får en flaske inden hun skal sove. Hun falder fint i søvn i barnevognen om dagen, uden vi hjælper hende.

Er der en anden måde at gøre det på - eller skal vi bare acceptere at vi skal være hos hende indtil hun falder i søvn.

Håber du kan hjælpe
Hilsner fra os 3

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Plus-Plus BIG: Sjov og lærerig leg for de mindste

Når det kommer til små børns udvikling, spiller leg en afgørende rolle. Det er en væsentlig måde for børn til at udvikle deres finmotorik, evnen til at fordybe sig, lære om farver og former osv. BIG har vist sig at være godt til netop det, og derfor vælger mange vuggestuer og børnehaver også BIG, ...

Læs mere her

7. september 2024 | Amning | 11 mdr.

Søvn og ammestop - 11 mdr.

Kære Helen Jeg har en glad og nysgerrig dreng på 11måneder og 14 dage. Jeg...

31. juli 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Dagsplan til min dreng på 10 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 10 måneder, og han skal starte i vuggestue...

11. juli 2024 | Udstyr | 10 mdr.

Gåstol til baby

Kære Helen Min dreng er 10 måneder og er begyndt at rejse sig ved møblerne -...

12. juni 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?

Hej Helen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Min søn på knap 11...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor