Brev:
Amning og vægttab - 6 mdr.
24. januar 2007
Alder:
6 mdr.
Amning og vægttab - 6 mdr.
Hej Helen
Mit spørgsmål er faktisk ikke om min lille datter men om mig!
Jeg fødte for 6 måneder siden og har ammet fuldt ud lige fra starten af. Men jeg har ikke tabt et eneste gram! Nogle kvinder tager sig lynhurtigt når de ammer andre gør ikke. Hvad er det der gør at nogle kvinder ikke taber sig under amning? Har det noget at gøre med hormoner?
Jeg tog en del på under min graviditet, næsten 20 kilo og tabte de 10 lige efter fødslen (moderkage, vand, blod osv) Men de sidste 10 kilo vil ikke rokke sig ud af stedet, og jeg er endda begyndt at træne 3 x om ugen. Jeg er bosat i Spanien og her siger de at man ikke taber sig når man ammer, tværtimod tager man på, men at man taber sig helt naturligt så snart man stopper med amningen – er der hold i det?
I Danmark er der meget materiale der siger at hvis man ammer er det MEGET let at komme i form igen. Hvorfor er fagfolkene så uenige om dette emne?
Med venlig hilsen
Karina