Brev:
Skævt kranium, sove på siden, sove udendørs
10. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Skævt kranium, sove på siden, sove udendørs
Hej Helen
Min dreng er nu 5½mdr, og har desværre en lille smule skævt baghoved. Jeg tror helt sikkert det kommer sig af, at han de første 3mdr sov rigtig meget i vores arme pga kolik...men altid med hovedet i vores venstre arm... De sidste par mdr er det ihvertfald ikke blevet værre og når han sover selv har har ikke nogen ynglingsside, men ligger fint til begge sider. Er det noget der ændrer sig med tiden, eller vil han for evigt have et skævt baghoved?
Til 5mdr undersøgelse forleden så lægen på hoved og sagde det var meget lidt skævt, og at han bare skulle sove mere på den side. Men han over jo fint på begge sider, og jeg tror som sagt ikke at det er opstået 'i sengen' men i mine arme.
Jeg er også begyndt at lægge ham skiftevis på den ene og den anden side (hele kroppen) i hans seng, når jeg om natten har ammet ham og (derfor) kan ligge ham sovende ned i sin seng. Det gør jeg fordi det virker som om han sover lidt længere så, og iøvrigt ser ud til at ligge behageligt i denne stilling. Men hvad så med vuggedød... Han kan sagtens vende fra ryg til mave og tilbage, men gør ikke det i sengen. Når han vågner igen har han lagt sig om på ryggen.
Og så lige til sidst. Er der noget med hvor lang tid man maksimalt må lade sit barn sove udendørs i barnevogn (på altanen). Jeg synes jeg har læst maks 2timer, men stemmer det?
Venlig Hilsen
Signe