Brev:
Pige 1 år og vågner hver dag kl. 05.00
10. januar 2007
Alder:
12 mdr.
Pige 1 år og vågner hver dag kl. 05.00
Hej Helen
Jeg ville bare lige høre dig om en ting ang. min datter. Hun er 1 år, glad, frisk, spiser godt, men hun har et "lille" problem og det er hun vågner kl. 04.30 / 05.00
Mit spørgsmål lyder nu: hvorfor gør hun dette? Da hun var lille sov hun fra 20-21 af til kl. 7-8 næste morgen. Det skal siges, at hun altid har vågnet efter ca. 1-1 1/2time og været meget ked af det, men når jeg først havde fået hende ned på jorden igen, lagde hun sig også igen. Det kan tager alt fra 10 min til nogle timer, at få hende lagt igen. Hun vågner hvert 10-20 min.
Men det er som om hun ikke vil det mere, det har nu stået på i ca. 3-4 mdr. og jeg har været fast i min beslutning, når jeg har være inde hos hende om, at nu var det sove tid. Hvis du forstår hvad jeg mener. Har ikke givet efter.
Har fået nogle tænder, men er "lidt" sendt med at få dem, ligesom hendes bror var det, men jeg mener ikke det er det der er problemet. For hun har godt kunne sove de andre gange der er kommet en tand.
Det skal siges, at hun har været meget mor glad, men det er blevet meget bedre nu, efter jeg er begyndt at arbejde igen, men kan det være sådan noget der spiller ind for hende om natten?
Har tænkt på om det måske ville hjælpe hende, hvis jeg tog hende ind til mig og sov om natten i en periode, for ligesom, at rykke hende ud af den rytme hun har nu også begynde forfra? Men hvad siger du
Kan ellers fortælle om hende, at hun går og spiser så "småt" også selv, drikker selv. Hun har en storebror på 3 år, som hun få nogle "skub" af hvor hun selvfølgelig bliver ked af det, kan det være sådan noget der måske også spiller ind?
Kommer bare med det jeg har, for at du bedre kan hjælpe mig, for selvom jeg ikke har de store problemer med min datter, synes jeg det er meget hårdt om aftenen og natten når hun begynder.
Hilsen Joan