Brev:
7½ mdr. - nægter at spise og mangler balance
13. december 2003
Alder:
7 mdr.
7½ mdr. - nægter at spise og mangler balance
Hej
Jeg er flittig læser af din brevkasse og har fået rigtig mange gode råd her fra. Min frustration er ved at nå bristepunktet, så jeg søger nu din hjælp til, hvad jeg kan gøre for min datter.
Hun er 7½ mdr., vejede 3700 ved fødslen og er blevet ammet fuldt ud til hun var 5 mdr. hvor vi gik over til skemad. Det gik fremragende den første måned - hun spiste alt jeg serverede grød, grønsager osv. med stort velbehag. Men sådan er det ikke længere. Hun spiser ikke mere end 5-6 skefulde ved hvert af de 3-4 måltider hun tilbydes i løbet af dagen.
Modermælkserstatning vil hun til tider have og drikker således 3-400 ml. i døgnet. Hun vejer nu 8,6 kg, og jeg er bange for om hun er som hun skal være. Hun lukker simpelthen munden og giver sig til at græde, hvis jeg forsøger at give hende mere at spise. Kan der være noget galt med hende? Og har du nogle ideer til hvordan vi får gang i spisningen igen?
En anden ting er hendes muskulatur. Jeg synes hun er meget svag - kan kun ligge på maven og rulle til ryg og tilbage igen. Kommer ikke op på armene og er ikke i nærheden af at kravle. Støtte på benene vil hun helst ikke. Hun mangler fortsat megen balance før hun helt kan sidde selv... Hendes jævnaldrende er væsentligt længere fremme - er der noget galt eller skal hun bare have tid?
På forhånd tak for hjælpen og glædelig jul til dig og din familie!
Mange hilsner fra en bekymret mor!