Brev:
Kost, amning, at kravle, sove ude - 10 mdr. gammel dreng
11. december 2003
Alder:
10 mdr.
Kost, amning, at kravle, sove ude - 10 mdr. gammel dreng
Hej
Jeg har skrevet til dig før og har fået nogle gode brugbare svar tak!! så her kommer et par spørgsmål mere:
Hvor gamle skal børn være før det ikke betyder noget om det er lidt diset eller tåget, når de skal sove ude eller er det i det hele taget ikke sundt og ikke sundt for hvad?
Er frosne grøntsager ligeså sunde/gode som friske? Det er nemmere at give dem noget forskelligt, hvis man har en pose blomkålsblanding eller lignende frem for en frisk broccoli den ene dag og næste dag er det et blomkålshoved familien får.
Min søn får ikke flydende erstatning mere, men er der forskel på NAN1 flydende modermælkserstatning og ARLAs babymælk på køl, der er nemlig en prisforskel på 20 kr. for en pakke med 9 brikker i?
Jeg synes ikke min søn spiser ret meget. Han er 10 mdr. vejer 9 kg og spiser endnu ved mig om natten. F.eks. sover vi til kl. 7.30 og hygger til kl. ca. 8.00, derefter går vi på puslebordet og ca. kl. 9.00 serverer jeg havregrød eller anden grød, men han vil kun have ca. 5-10 skefulde og så kommer han ud og sover formiddagssøvn, når han så vågner pusler vi igen og kan sidde og få en ½ banan omk. kl. 11.00 og så frokost kl. ca. 12.00-12.30 men heller ikke her er rugbrødshapserne altid lige populære han spiser ca. 5 -7 hapser (eller bidder af et stykke rugbrød). Jeg synes det er for lidt og laver så grød med frugtmos i her glider der så lidt ned, men aldrig spiser han en helt portion som for et par måneder siden. Så sover han igen middagssøvn ca. 13.30 og når han så kommer op der får han evt. et par stykker pære at bide i og spiser så ca. 1-2 både og vi øver med rosiner (pincetgreb). evt. også en digestive kiks (jeg ved godt de sikkert ikke er så sunde men jeg synes de er lidt mere grove). Til aftensmad ca. kl. 18.00 kan han godt lide kartofler og gulerødder i ovnen dvs. kartofler og gulerødder i tern med olie over. Dem snupper han ca. 8-10 stk af og en dag var han tæt på 20. Så bliver han puttet ca. kl. 20, hvis han har lyst får han lidt mælk ved mig. Så vågner han helt sikkert 1-1½ efter og sluger et bryst ved mig - sover videre men vil gerne have bryst ca. 3 gange mere om natten. Jeg planlægger at vænne ham helt fra amning efter jul, men er han sulten?
Han gør vilde anstrengelser til at kravle men knæene glider endnu på trægulvet så han møvrer sig frem så han bruger jo meget energi.
Endnu engang tak for en glimrende brevkasse. Jeg synes den er spændende.
God jul fra os to på barsel