Brev:
Madmængde?
11. december 2003
Alder:
6 mdr.
Madmængde?
Vores datter på 6½ md. er begyndt på grød/mos for 2-3 uger siden. Ind til da er hun blevet ammet 100%.
Hvor mange gram grød eller mos kan man forvente at hun spiser pr. måltid, når hun har vænnet sig helt til skemaden?
For tiden spiser hun ca. 60 gram grød eller mos (hjemmelavet), og afviser derefter skeen. Vi tilbyder vand i et glas til måltidet; endnu drikker hun ikke så meget (men puster en del i vandet!).
Jeg ammer hende 6-7 gange i løbet af et døgn (incl. 2 amninger om natten), og hun får 2 måltider med grød/mos. Vi overvejer at vænne hende fra at amme om natten, og vil derfor gerne være sikre på at hun får nok mad i løbet af dagen.
Skal vi evt. tilbyde hende endnu et grød/mos-måltid i løbet af dagen?
Er det rimeligt at vænne et barn på 6½ md fra natamninger?
På forhånd tak,
Maria
Frederiksberg