Brev:
Mad til 7 måneder
22. december 2006
Alder:
7 mdr.
Mad til 7 måneder
Hej Helen
Min datter er nu 7 måneder og spiser 3 faste måltider om dagen. Det er havregrød, grøntsagsmos og hirse/3-kornsgrød. det er som regel med noget frugt. Jeg ammer stadig cirka 4 gange i døgnet.
Jeg tilbyder hende mme af en kop til 2 af måltiderne (ellers vand), da jeg ikke ved om hun får væske/energi nok. Hun gider ikke tage flaske og da hun tit får hård mave og bruger meget energi på at presse, så er min teori at hun ikke får væske nok. Kan det passe?
Men jeg har brug for at komme videre med maden. Jeg synes snart hun er ved at være træt af grød og mos, så hvad er det næste skridt? Hvad må hun få? Vi har heller ikke prøvet noget med kød endnu. Kan vi det? Kan man også begynde at give flere måltider om dagen?
Hilsen Bodil