Brev:
Grimme græde, hoste og kaste op ture, 8½ måned
22. december 2006
Alder:
8 mdr.
Grimme græde, hoste og kaste op ture, 8½ måned
Kære Helen
Vores søn på 8½ måned, får nogle gange nogle grimme hoste og græde anfald.
Vi har oplevet det 3 gange nu. Alle 3 gange har været, mens han er lidt snottet, og efter at han har fået mælk ved mig 1. gang (han får mælk 2 gange, efter han har været i bad, og inden han bliver puttet). Jeg prøver at få ham til at bøvse, men ikke altid han vil.
Han begynder med at græde, og så bliver det bare værre og værre. Han græder og græder og græder, og begynder så også at hoste og hoste og hoste. Han græder og hoster så meget, at han på et tidspunkt begynder at kaste aftensmaden og mælken på. Han ligefrem ryster over det hele, mens han kaster op, og man kan høre, at der også er meget luft imellem. Vi prøver jo på at berolige ham, har prøvet flere ting, men inter virker. Det varer fra ½ time til 1 time. Og det er så forfærdeligt, for man føler sig så magtesløs, når ingenting hjælper. Når alt mad er kommet op, og der ikke er mere luft, falder han til ro. Han bliver så lagt til bryst igen, men er så træt, at han falder i søvn efter max. 5 min. Han er jo helt udkørt af at græde og hoste så meget.
Er det luft han får ind, fordi han er snottet? Er det fordi, han ikke får bøvset nok? Hvad kan jeg ellers gøre, for at undgå disse skrækkelige ture? Hvad skal jeg gøre, når han så får disse ture?
På forhånd tak og god jul
Med venlig hilsen
Hanne