Brev:
Natmåltider
10. december 2003
Alder:
8 mdr.
Natmåltider
Vi søger et råd vedrørende vores dreng på 8 mdr. omkring natmåltider. Vores søn er nu omkring de 10 kilo, og vågner stadigvæk to gang i løbet af natten for at få noget at spise.
Han bliver puttet omkring 19.00 og drikker altid 240 ml erstatning inden sengetid. Omkring 23.00 - 00.00 vågner han for at drikke 240 ml igen, og så endnu engang omkring 05.00, hvor han også sagtens kan drikke 240 ml.
Jeg forstår det virkelig ikke for han spiser typisk 4 måltider om dagen og drikker modermælkserstatning tre gange om dagen. En flaske om morgenen, en efter frokost og så den inden sengetid. Ialt omk. 660 ml erstatning. Ved síden af drikker han så to gange om natten ca. 480 ml. Så han får rigeligt mælk måske endda for meget?
Vi giver ham også ost og yoghurt ved nogle af måltiderne. Han får typisk havregrød til morgenmad. Til frokost grøntsager og kød. Til snack om eftermiddagen får han frisk frugt, toast eller yoghurt og til aftensmad typisk kartofler eller ris med blandet grønsager. Alt i alt synes jeg han drikker og spiser ret tit og kan ikke forstå det er nødvendigt med nattespisningen.
Da jeg bor i udlandet har jeg ikke vælling til rådighed, men jeg har prøvet at komme en smule risgrød i mælken, det virker ikke som om det gør en stor forskel. Kan det være af vane eller kan han virkelig være reelt sulten? Er der nogle metoder man kan anvende for at finde ud af om han kan sove natten igennem uden at skulle have flaske?
Vi vil gerne høre dit råd med hensyn til en måde at kvitte natmåltiderne på, han burde jo være i stand til at sove igennem.
Med venlig hilsen
Anette